5.29.2011

detox

jag och mamma ska gå igenom en detox-vecka
med start på onsdag.. om ni inte redan visste vad det är så
är detox en slags mat-kur som gör att alla slammprodukter
och gift ur kroppen ska rensas ut. iochmed det ska vi typ
bara äta frukt och grönsaker, maten får högst vara värmd i 45 grader
och man får inte dricka alkohol/röka eller snusa.

visst att man kan gå ner i vikt, men det är inte det som
jag är ute efter eftersom jag kan erkänna att jag inte behöver gå ner
så många kilon.
jag gör det pga. mag-helvetet som aldrig vill bli bra + att jag älskar
att ta mig an nya utmaningar, bara för att se om man klarar av det
eller om man bryter ihop och ger upp efter 20 min.

det svåraste kommer nog vara att sluta snusa. jag har klarat det förut
i typ 3 mån, men då ökade jag nått så jävulskt i vikt och började därför igen.
dessutom snusade jag ibland nikotinfritt snus, som jag inte får göra denna gång.

men det ska bli spännande ! längtar faktiskt lite.. bara för att se
om det funkar eller inte.

ja, som sagt mycket text och jätterolig info för er som läser
men mestadels har jag bloggen för mig själv för att kunna titta tillbaka
på hur jag egentligen lever mitt liv.

puss och sovgott mina bönor!
nu ska jag ta en gosnus och gråta en skvätt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar