6.16.2010

YES !


såhär känner jag mig . vill inte ta ett nytt kort kan jag säga ...

har missat 3 körlektioner i rad.
jag har inte skrattat på 3 dagar
jag kan inte sova
jag är ängslig som ett barn
jag gråter för ingenting
jag är helt ensam hemma
hunden vill inte ens ligga i min säng
jag har sett alla filmer jag vill se i princip
det finns inge chips i skåpet.



Hur känns bihåleinflammation?

  • Smärta i pannan, kindbenen, tinningarna, nacken och/eller bakom ögonen.
  • Smärtorna förvärras när man böjer sig framåt eller när man går.
  • Den drabbade får ofta snuva samtidigt med täppthet i näsan, omväxlande med rinnande näsa.
  • Vid kraftig inflammation kan man få feber och bli trött.

    Goda råd

    • Undvik stark värme eller kyla, eftersom temperaturförändringar ökar smärtan i bihålorna.
    • Det kan hjälpa att andas in ånga eller fuktig luft, det tunnar ut slemmet, vilket gör att det rinner ut lättare.
    • Drick mycket vätska så att kroppen får ett stort vätskeinnehåll, det gör också slemmet tunnare.
    • Ligg med huvudet högt när du sover.
    • Undvik att röka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar